وبسایت شخصی اکبرناصری

توضیح کوتاه درباره سایت

عنوان تبلیغ

رئیس اداره گاز شهرستان میانه : گازگرفتگی ؛ مرگ خاموش ، مردم رعایت نکات ایمنی را جدی بگیرند

  • 17:14 بعد از ظهر
  • 260  بازدید
مهندس اکبر ناصری رئیس اداره گاز شهرستان میانه به تشریح انواع گازگرفتگی و دلایل آن پرداخت و گفت: گاز گرفتگی دو نوع دارد، یک نوع آن ناشی از نشت گاز منواکسید کربن (CO) ناشی از محصولات احتراق است که باعث کاهش درصد تعادل اکسیژن از حد طبیعی که ۲۱ درصد است در فضای اقامتی می شود و با توجه به درصد این گازها و کاهش اکسیژن، رفتار متفاوتی با موجودات زنده از جمله انسان در آن فضا دارد.

مهندس ناصری افزود: یکی دیگر از انواع گازگرفتگی، انتشار گاز طبیعی یا متان در فضایی است که فشار آن از هوا بیشتر است و باعث اشباع محیط وکاهش درصد اکسیژن در فضا شده و بدون انفجار و آتش سوزی به موجودات زنده خسارت و آسیب وارد می کند.

ناصری در ادامه افزود: از این دو نوع گازگرفتگی، گاز گرفتگی ناشی از محصولات احتراق بدتر است زیرا که منواکسید کربن (CO) با هموگلوبین خون ترکیب می شود و به جای رسیدن اکسیژن به مغز، این ماده به مغز می رسد ، توان فکری و حرکتی را از انسان می گیرد و در کوتاه مدت، فرد را به حالت اغما و مرگ پیش می برد و یکی از مهمترین دلایل گاز گرفتگی را، محکم نبودن دودکش ها آن هم از نوع آکاردئونی دانست که با کوچکترین ضربه سوراخ می شود.ˈ

اکبر ناصری افزود: اطمینان از محکم بودن دودکش ها و باز بودن مسیر آن برای جلوگیری از این مساله بسیار مهم است.به گفته وی، روش آزمایش باز بودن مسیر دودکش ها، استفاده از شعله کبریت در دریچه دودکش است که اگر زبانه آتش به طرف داخل باشد، مسیر باز است و روش دیگر، بستن وزنه ای به نخ و آویزان کردن آن از بالای کلاهک دودکش به سمت پایین است که اگر تا پایین دودکش رسید، مسیر آن باز می باشد.

ناصری با بیان اینکه مجهز بودن دودکش به کلاهک راه مهمی است که منجر به باز نگه داشتن مسیر دود و جلوگیری از ورود اشیای خارجی به داخل لوله می شود.

وی اظهارکرد: برای ارتقای سطح دانش مشترکین گاز طبیعی در سال جاری، از کانال های ارتباطی مختلف و موثر استفاده شده که مهمترین آن مدارس و مراکز آموزشی به عنوان منادیان خوب برای خود دانش آموز و خانواده آنها می باشد.

به گفته ناصری، تعامل با مدارس و ارسال کارشناس به هر مدرسه و بیان نکات ایمنی و صرفه جویی به زبان ساده و روان و در مسابقه و اهدای جوایز همراه با توزیع بروشور و طراحی و انتشار پوستر و استیکر توصیه های ایمنی برای انتشار در شبکه های مجازی در سطح شهرستان و استان از جمله اقدامات فرهنگ سازی این اداره می باشد.

وی از دیگر راه های فرهگ سازی را، مصلای نماز جمعه شهرستان بیان کرد و گفت: با حضور کارشناسان و رئیس اداره قبل از خطبه های نماز، نکات آموزشی، بیان و بروشور و کتابچه های مختلف بین نمازگزاران توزیع شده است.

رئیس اداره گاز شهرستان میانه خاطرنشان کرد: تنظیم دما اتاق بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد، مجهز شدن هر وسیله گازسوز به یک دودکش، کنترل منافذ تلفات و هدر رفت انرژی، استفاده از لوازم گازسوز استاندارد با سطح تراز انرژی بالا و راندمان مناسب (A و B)عدم استفاده از وسایل گازسوز تبدیلی و غیر استاندارد از اقداماتی است که برای آسایش ، ایمنی و صرفه جویی در مصرف گاز توصیه می شود.

ناصری به شهروندان توصیه کرد: برای مطمئن شدن از کارکرد صحیح دودکش ، دودکش بخاری را لمس کنند که اگر داغ بود، نشانه صحیح کارکردن است.

وی گفت: از قرار دادن لوله بخاری داخل سطل آب جدا خودداری کنید زیرا گاز منواکسید کربن جذب آب نمی شود چون از هوا سبک تر بوده و حرکت آن رو به بالاست و در فضا پخش شده و گازگرفتگی ایجاد می نماید.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد همه شهروندان با رعایت هرچه بیشتر نکات ایمنی و مصرف بهینه گاز طبیعی موجبات آسایش خانواده خود و جامعه را فراهم نمایند.

مطالب مرتبط:
لایک : 0
کد امنیتی رفرش

تماس با ما

برای ارتباط با ما می توانید همه روزه از ساعت 5 عصر تا 21 شب از طریق شماره تماس های زیر استفاده نمایید.

  • +989911433340
  • naseriakbar98@gmail.com
  • استان آذربایجان شرقی، شهرستان میانه
  • +989911433340
n

تصویر ثابت

n